רוצים למכור נכס שלכם במהירות ובמחיר הוגן ?

Alef Shin Group נדאג לכם גם לתיווך גם לנכס וגם למשכנתא


    מחפשים נכס להשקעת חלומותיכם?

    Alef Shin Group נדאג לכם גם לתיווך גם להשקעות וגם למשכנתא


      מס במכירת דירה

      מידע ופירוט על תשלום מס השבח

      נשמח לעזור לכם לקבל את ההחלטה הנכונה עבור ההשקעה שלכם , להלן מידע חשוב בקשר למסלולי המיסוי הקיימים בארץ .

      מס מכירת דירה, הנו מס המוטל על מוכרי הדירות בישראל. גובה מס מכירת דירה ישתנה מאדם לאדם בהתאם לשימוש שנעשה בנכס ובהתאם לפרמטרים נוספים. כמו בשווקים אחרים, מס מכירת דירה מוטל אך ורק על גובה ההשבחה של הנכס. כלומר, במידה ורכשתם דירה בסכום עגול של 1,200,000 ש"ח ומכרתם את הדירה לאחר מספר שנים במחיר של 1,800,000 ש"ח תידרשו לשלם מס מכירת דירה על ההפרש = 600,000 ש"ח. נשמח לעזור לכם להבין איך נקבע גובה מס שבח במגוון מקרים של מכירת דירה.

      מס מכירת דירה

      כאשר אתם מרוויחים כסף בכל צורה שהיא על ידי ביצוע השקעות, המדינה ד. בין אם השקעתם את כספכם בשוק ההון, בין אם השקעתם את כספכם בנדל"ן, המדינה תבקש נתח מהרווחים שלכם וזאת כדי לממן מגוון רחב של שירותים לציבור הרחב. אך גם המדינה מבינה שלא תמיד ניתן וראוי לגבות מס מכירת דירה ולכן יש מקרים בהם יש חובת תשלום מס שבח ולעומת זאת יש מקרים רבים בהם מוכרי דירות זכאים לואינם מחויבים במס מכירת דירה כלל.

      מתי משלמים מס מכירת דירה ומהו גובה המס?

      • מס מכירת דירה להשקעה (דירה שניה של תושב).‍
      • מס מכירת דירה ראשונה של תושב חוץ.
      • מס מכירת דירה שהתקבלה בירושה.
      • מס מכירת דירה שהתקבלה במתנה.
      • מס מכירת דירה שלא שימשה למגורים.
      • ועוד …

      מס מכירת דירה משולם אך ורק במידה ואכן קיימת למוכר השבחה בנכס. ולכן, גובה המס יכול להשתנות בהתאם לשנת רכישת הנכס ובהתאם לשימוש בו. עסקאות שנערכות בשנים האחרונות ברובם מחויבות במס שבח אחיד של 25% מגובה ההשבחה (הרווח הנקי בלבד) בנכס. לעומת זאת, דירות שמוחזקות זמן רב ונרכשו לפני עשרות שנים יכולים ליהנות מתשלום מס שבח יחסי בהתאם לתקופות ומדרגות המס שחלו בעבר ולצורך כך מומלץ להיעזר בעורך דין מיסוי מקרקעין כדי לבדוק את גובה המס המדויק שעליכם לשלם.

      המקרים בהם חייבים במס במכירת דירה:

      המדינה מתחשבת במוכרי דירות אשר שימשו למגורים וזאת מתוך הבנה שהמוכרים נדרשים לכסף בכדי להפוך למשפרי דיור ואו בכדי לכסות חובות. מתוך הבנה זו יש הזוכים לפטור מלא ומוחלט. לעומתם, היתר חייבים במס מלא על הרווחים שנצברו עם הזמן על ידי הנכס שהשביח עם השנים. אמנם מס מכירת דירה הנו עניין פשוט יחסית להבנה. אך יש מקרים בהם ניתן לקבל הנחות בגובה המס, פטור ממס ואף החזר. כעת ננסה להציג מגוון מקרים בהם ייתכן ותחויבו במס על מכירת הדירה שלכם וכדאי שתבחנו האם אתם אכן מחויבים במס שבח או שמה ביכולתכם לזכות בהנחה או פטור ממס:

      מס מכירת דירה להשקעה (דירה שנייה)

      המקרים הכי נפוצים בהם נדרש בתשלום מס שבח על מכירת הדירה יהיה כאשר אנו מחזיקים בדירה להשקעה. דירה להשקעה הנה דירה שנייה אשר אינה נדרשת לנו לצורך קיום בסיסי ולכן המדינה רוצה ליהנות מעצם הרווחים שלנו. משקיע בנדל"ן לרוב רוכש דירה לתקופה ארוכה במיוחד ועם השנים הדירה משביחה (בעל הדירה משלם מעט מאוד מס על השכרת הדירה) ומתייקרת כדרך הטבע. במועד מכירת הדירה יחושבו למשקיע כל ההוצאות על הדירה כולל אנשי מקצוע והוצאות תחזוקה אך עליו יהיה לשלם מס שבח בגובה 25% (או בהתאם למדרגות המס במידה ומדובר בדירה מלפני מעל עשור) על כל רווח נקי שנכנס לכיסו.

      מס מכירת דירה שהתקבלה בירושה

      כאשר אנו מקבלים דירה בירושה אנו בראש ובראשונה בוחנים את הסטטוס של המוריש. במידה ודירה זו הייתה פטורה ממס שבח ומסים אחרים כאשר הייתה ברשותו של המנוח, הרי שגם אתם פטורים ממס שבח במידה ותמכרו את הנכס מיד. לעומת זאת במידה ולמוריש היו מספר נכסים והדירה מחויבת במס שבח, חובה זו עוברת אליכם כיורשים ואתם תהיו חייבים לשלם את המס החייב במועד מכירת הדירה בפועל. במידה ותחליטו להחזיק בנכס למספר שנים ולהשכירה למטרת רווח או להשתמש בה למטרת מגורים. כלומר, במידה וזוהי לכם כעת הדירה הראשונה שמשמשת למגורים בלבד הרי שאתם תיהנו מפטור מהרגע בו הדירה הועברה לזכותכם.

      מס מכירת דירה שהתקבלה במתנה

      במידה והדירה התקבלה מבן משפחה מקרבה ראשונה הרי שאתם מחויבים לחיות בדירה עוד מספר שנים בכדי ליהנות מפטור ממס (בכפוף לכך שהחייב אינו מחויב במס שבח על נכס זה..) תקופת המגורים בנכס לשם זיכוי ממס ישתנה בהתאם למקום המגורים של מקבל המתנה בשנים קודם למסירת הדירה בפועל.

      מס מכירת דירה שלא שימשה למגורים

      כדי שדירה תהיה זכאית לפטור ממס שבח עליה לשמש למגורים בלבד במשך 4 השנים שקדמו למכירת הנכס. כלומר, במידה והשכרתם את הדירה לעסק או השתמשתם בדירה לעסק והדבר מתברר לרשויות המס הרי שתהיו חייבים בתשלום מס שבח מלא בהתאם למדרגות המס ואו 25% הנהוגים כיום וזאת מאחר ואין הצדקה עוד להעניק לכם את ההטבה בחוק.

      לביצוע השקעה חכמה ומניבה צרו קשר עם מיטב היועצים של א.ש גרופ וקבלו ייעוץ אישי ללא עלות!

      מחפשים נכס להשקעת חלומותיכם?

      Alef Shin Group נדאג לכם גם לתיווך גם להשקעות וגם למשכנתא